Friday 22 August 2014

TURUN KG lagi !!!!

 turunnnn lagi !!!! (the SHAKLEE EFFECT )


diari 26 HB 0GOS 2014
...  Pic di atas ialah photo saya pada minggu lepas...sehari sebelum hari BERKABUNG MH17...
   kelmarin saya timbang berat badan saya... woww !! dah 59 kg !!!...penangan HERBALAX dan CINCH SHAKE !!!

   Tak perlu paksa diri utk tahan nafsu makan.. just istiqamah set ini dgn DISPLIN...tapi kemahuan HENDAK TURUN BERAT BADAN mesti KUAT !!! hiyaahhh !!

  set SHAKLEE banyak BANTU SAYA.. utk tidak makan byk.. krn ia MENGENYANGKAN...dan tambahan pulak LECITHIN bakar semua lemak lama..tapi dia tak kerja sorang...SAHABAT BAIKNYA herBA laX...sentiasa cuci USUS dan buang lelemak di dnding usus..PENCERNAAN yang baik...saangaaatt membantu PENURUNAN BERAT BADAN !!!
========================================= 
  ENTRI SEMINGGU LEPAS :::

~~~Sejak tahun lepas... saya tak pernah berdiet...saya dipanggil "perut NASI.." hikkss..
Saya makan nasi 4 kali sehari...pagi, tghari.. petang dan malam... klu ada kari...lagi menjadi jadii....minuman kegemaran ialah 3 dlm 1.. RADIX yg PENUH KRIM tuu .... radix saya 2 atau 3 kali sehari tau !!!..

 Walaupun saya amalkan ESP dan LECITHIN serta ALFALFA...ha ha...saya tak kurus.. sbb makaaaan.. ASTAGHFIRULLAH...sbb saya kawan dgn geng MAKAN !!...takkan saya tukang tengok jaa...rugii paa...


lecithin alfalfa dan esp yg saya ambil adalah dos biasa...memanglah tak byk membantu dgn segala mak neka makanan dan minuman yg  saya telan!!!

diet saya hanya bermula pada RAMADHAN baru baru ni...tapi AIDILFITRI selama seminggu..saya gagal berdiet ....makan semua apa yg lalu depan mata...isk isk...rasa cam di perhambakan ....oleh semua makanan tuuhh..

saya mkn nasi ,me..nasi himpit di 4  buah OPEN HOUSE...!!!....dlm masa SEHARI ....esoknya beraya bukan open house,,,pun saya makan di semua umah dgn heavy food raya dan kuih raya yg manis manis tu... !!!  Argghhh... saya ingat saya dah gemuk lebih dahsyat dr dulu...

habis raya seminggu saya DIET sederhana....

"saya minum CINCH SHAKE...sbg tambahan kepada SUPPLMEN yg sedia ada...saya mkn mlm 4 jam sebelum tidur...dan berhenti RADIX..serta minuman BERGULA...
tapi kemampuan saya terbatas.Saya mkn nasi dua  atau tiga kali spt biasa..tidak tinggal makanan berlemak dan berminyak..
saya tidak paksa diri saya...lakukan sekadar yg mampu.."

ada juga saya melakukan regangan 2 kali (baru cuba 2 kali hii) bersama anak anak murid dlm kelas sblm mengajar...depa pun heran kemainnn...

lega ...sekarang,,, timbangan saya 60 kg..dan 61 kg kalau timbang lps makan...
yang sebenarnya saya takut kena DIABETES..krn setahun setengah yg lalu..nurse kata saya mungkin berisiko DIABETES...slps hamil krn semasa hamil.. BACAAN GULA saya di paras AMARAN !!!..

akhirnya...Saya telah turunkan berat saya dr 66 kg sejak tahun lepas ke 60 kg...dlm masa  lebih kurang dua bulan... tolak campur raya dan puasa serta DIET yg tak displin... (anda boleh kira hari hari diet saya dan bayangkan sendiri ,,,,)


Alhamdulillah....saya BERJAYA,, walaupun nampak  kecil..(.MUNGKIN BESAR bagi sesetengah anda !!)
==================================================
~~~betullah apa yg kita TAHU selama ini...JIHAD MELAWAN HAWA NAFSU adalah JIHAD yg paling HEBAT !!!! ~~~
==================================================
* siapa yang hanya makan berat berat pada AIDILFITRI PERTAMA...sila angkat kaki...he he.. jgn mareee,, nanti cepat  naik darah..dan..gumoksss...  ~~~
 ==============================================


Saya akan masukkan pic terbaru saya di medium ini..tungguuu !!! 

 jgn malu ya...sila pm saya utk KHIDMAT NASIHAT TURUNKAN BERAT BADAN !!!

*maklumat anda adalah RAHSIAAAA...* 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...